Wikipedia
Forti Corse, commonly known as Forti, was an Italian motor racing team chiefly known for its brief, and unsuccessful, involvement in Formula One in the mid-1990s. It was established in the late 1970s and competed in lower formulae for two decades. The team's successes during this period included four Drivers' Championships in Italian Formula Three during the 1980s, and race wins in the International Formula 3000 championship, in which it competed from 1987 to 1994. From 1992, team co-founder Guido Forti developed a relationship with the wealthy Brazilian businessman Abílio dos Santos Diniz that gave Diniz's racing driver son, Pedro, a permanent seat in the team and the outfit a sufficiently high budget to consider entering Formula One.
Forti graduated to Formula One as a constructor and entrant in , but its first car—the Forti FG01—proved to be uncompetitive, and the team failed to score a point. Despite this setback, Forti was committed to a three-year deal with Diniz, which was broken when Pedro moved to the Ligier team prior to the 1996 season, taking most of the team's sponsorship money with him. Nevertheless, Forti continued to compete in the sport, and produced the much-improved FG03 chassis, before succumbing to financial problems mid-season after an ultimately fruitless deal with a mysterious entity known as Shannon Racing. The team competed in a total of 27 Grands Prix, scoring no points, and is recognised as one of the last truly privateer teams to race in an era when many large car manufacturers were increasing their involvement in the sport.
Forti is an Italian surname. Notable people with the surname include:
- Carl Forti (born c. 1972), American political consultant
- Giuseppe Forti (1939–2007), Italian astronomer
- Guido Forti (1940–2013), Italian Formula One team founder and manager
- Simone Forti (born 1935), American choreographer and musician
Usage examples of "forti".
In quel mentre le dita si moltiplicarono, troppe perché fossero di mani umane, più di una dozzina per parte, forti tanto da lacerargli la pelle quando gli afferrarono i muscoli.
Per quei pochi, forti della certezza che a Grove si aggiravano mostri e divinità, l'interrogativo non era: è vero?
Le luci che già l'avevano abbagliata in anticamera erano ancora più forti in quella stanza, anche se non ne vedeva la fonte.
Cominciò a parlare, ma o le sue corde vocali non erano abbastanza forti o i suoi polmoni non erano abbastanza ampi perché le sue parole coprissero lo spazio che le divideva.
Erano sei in tutto, uguali a quello che aveva aggredito Raul, più forti di quelli contro i quali avevano combattuto nella Spira.
Non era assolutamente invulnerabile alle emozioni forti come era stato durante il viaggio d'andata.
Vivevano qui da molto prima di tutti noi, forti e orgogliosi nella loro gloria elementare.
Gli elfi insieme ai draghi e ad altre creature magiche, sono molto più forti di quanto non intendesse la natura.
Ma Eragon rammentava gli ammonimenti di Brom: l'aspetto di uno Spettro era ingannevole, poiché loro erano molto più forti di un essere umano.
I Gemelli potevano anche conoscere più parole e tecniche, ma lui ricordava bene quello che gli aveva detto Brom: i Cavalieri sono più forti degli stregoni comuni.
Opposto a questo ci sono vari misticismi che danno risposte forti chiare e rassicuranti.
Ci sono periodi in cui il Sole è quieto, il campo magnetico è debole e regolare, e le macchie solari e i fenomeni connessi sono virtualmente assenti, e periodi in cui il Sole è attivo, il campo magnetico subisce forti oscillazioni d’intensità e allora le macchie e i fenomeni associati raggiungono i loro culmini decennali.
Le paranoiche idee razziste di Hitler avevano fiaccato la scienza tedesca ed avevano riempito l’occidente di scienziati-esuli in grado di costruire una bomba nucleare per gli Stati Uniti con, inoltre, forti motivazioni per farlo.
Si può valutare agevolmente l’enorme quantità di energia emanata da questa stella poiché le sue radiazioni infrarosse sono le più forti di tutto il cielo fuori dal nostro sistema solare.