Find the word definition

Douglas Harper's Etymology Dictionary
Raza

in La Raza, literally "the race," 1964, from American Spanish (see race (n.2)), "designating the strong sense of racial and cultural identity held by Mexican-Americans" [OED].

Wikipedia
Raza

Urdu variant of the Persian name Reza or Arabic name 'Ridha'.

Raza may refer to:

  • Ahmad Raza, an Islamic Scholar
  • Raza (film), a 1942 Spanish film
  • S. H. Raza (1922–2016), an Indian artist
  • Raheel Raza (born 1949-1950), a Canadian Muslim author and feminist
  • Raza Longknife, a Marvel comic book character
  • Raza Microelectronics Inc, a private semiconductor company in California
  • Raza Odiada, an album by Brujeria
  • Raza Unida Party, an American political party
  • Mass (liturgy) in the Assyrian Church of the East, from the Aramaic
  • Mohamed Raza, a Zanzibari politician
Raza (film)

Raza (English: Race) is a 1942 Spanish semi- autobiographical war film directed by José Luis Sáenz de Heredia. It is based on a novel by Francisco Franco under the pseudonym of "Jaime de Andrade."

The film won the Prize of the National Syndicate of Spectacle.

Usage examples of "raza".

La Raza, one of the countless local publications coming out of the movements of those years to supply information ignored in the regular media, told about the Pit River Indians of northern California.

En cambio es imposible, aunque deseable, olvidar al barbudo y apopléjico coronel Harrap, típico ejemplar de la vigorosa vulgaridad de un país que ha logrado el gigantismo, pero que ignora los matices, las nuances, que no desconoce el último pillete de una trattoria de Nápoles y que son la marca de fábrica de la raza latina.

Unas cien razas habían poblado y dominado aquellas montañas fronterizas desde que Atlantis se hundió bajo las aguas de color esmeralda del océano Occidental, hacía ocho mil años.

Hay una sola excepción a su hasta ahora completo aislamiento de otras razas: un miembro errante de la tribu que llegó hasta los confines del norte volvió con la noticia de que las heladas llanuras que creían desiertas estaban habitadas por una enorme tribu de hombres simiescos, que él aseguraba que descendían de las bestias expulsadas de las tierras habitables por los antepasados de los hiborios.

Se ponía como loco cuando pensaba en la fabulosa diadema incrustada con extrañas piedras preciosas que sólo conocía la antigua raza.

The trial of the Biltmore Five was no longer a do-or-die cause for La Raza, but a shameful crime that a handful of radical dope fiends had brought down on the whole community.

They must not live like animals, the members of La Raza, hibernating in their winter hovels like rattlesnakes.

Desesperanzado, pero manteniendo la fiera e indomable decisión de su raza salvaje, Conan siguió luchando.

Al mezclarse con las razas conquistadas, los descendientes de los grupos invasores comenzaron a presentar nuevas características raciales, pero estas razas mestizas fueron violentamente atacadas por los grupos de sangre nueva y más pura y fueron barridas por éstos como si se tratara de una escoba que arrastra los desechos indiscriminadamente, para mezclarse aún más, formando un complejo mosaico de razas y su-brazas.

In all practical considerations, I defer, of course, to our pilot, Morphe Raza.

Ya he dicho que su valor no tenía nada que ver con el de los guras, pero cualquier raza pelea con valor cuando el enemigo ataca su último bastión, y aque­llos demonios no eran endebles.